Un dar pentru care mulţumim Dumnezeu
Giulgiul din Torino este mărturia pătimirilor Lui Cristos, este şi mărturia pătimirilor omenirii.Este şi ocazia de a experimenta credinţa dacă prin el se poate înţelege care a fost iubirea care l-a împins pe Cristos să se ofere că jertfă pe altarul Crucii.
Cuvântul crucii este
nebunie pentru cei care se pierd.
Dar pentru noi, cei
care ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu.
Noi îl predicăm pe
Cristos cel răstignit, scandal pentru iudei şi nebunie pentru păgâni. Dar pentru noi, cei care ne mântuim, este puterea Lui Dumnezeu.. .ICor 1,18.23
Ne aparţine ceea ce
zace fără viaţă în mormânt,
ceea ce a înviat a
treia zi,
ceea ce s-a suit
deasupra tuturor înălţimilor la dreapta maiestăţii Tatălui.
Rezultă că, dacă
umblăm pe calea poruncilor sale şi nu ne ruşinăm să mărturisim ceea ce el a realizat în umilinţa
trupului pentru mântuirea noastră, vom fi şi noi părtaşi la gloria sa. Atunci se va împlini, cu siguranţă, ceea ce
el a vestit:
Oricine va da
mărturie pentru mine înaintea oamenilor, voi da şi eu mărturie înaintea Tatălui
meu cel din ceruri (Mt 10,32).
Suferințele
Mântuitorului nostru sunt medicamentele noastre.
Noi am fost vindecați prin rănile lui.
Noi am fost vindecați prin rănile lui.
Profetul a voit să ne învețe
acest lucru când a spus:
El a luat asupra sa durerile noastre și cu suferințele noastre s-a împovărat. Şi noi îl socoteam pedepsit, bătut și chinuit de Dumnezeu. Dar el a fost străpuns pentru păcatele noastre și zdrobit pentru fărădelegile noastre. El a fost pedepsit pentru mântuirea noastră și, prin rănile lui, noi toți am fost vindecați.
Ca un miel spre înjunghiere a fost adus și ca o oaie fără de glas înaintea celor ce o tund, așa nu și-a deschis gura (Is 53,4-7).
Toți umblam rătăciți ca niște oi…
El a luat asupra sa durerile noastre și cu suferințele noastre s-a împovărat. Şi noi îl socoteam pedepsit, bătut și chinuit de Dumnezeu. Dar el a fost străpuns pentru păcatele noastre și zdrobit pentru fărădelegile noastre. El a fost pedepsit pentru mântuirea noastră și, prin rănile lui, noi toți am fost vindecați.
Ca un miel spre înjunghiere a fost adus și ca o oaie fără de glas înaintea celor ce o tund, așa nu și-a deschis gura (Is 53,4-7).
Toți umblam rătăciți ca niște oi…
Păstorul care vede
oile risipite ia una dintre ele în brațe, o conduce la pășune liniștită și,
prin exemplul acesteia, atrage la sine pe cele rămase.
La fel, Cuvântul lui Dumnezeu, văzând descendența oamenilor rătăcind, a luat natura de sclav, a unit-o strâns cu sine și, prin intermediul ei, a atras întregul neam omenesc și i-a condus la pășunile divine pe cei flămânzi și expuși în fața lupilor.
La fel, Cuvântul lui Dumnezeu, văzând descendența oamenilor rătăcind, a luat natura de sclav, a unit-o strâns cu sine și, prin intermediul ei, a atras întregul neam omenesc și i-a condus la pășunile divine pe cei flămânzi și expuși în fața lupilor.
Așadar, pentru
aceasta Mântuitorul nostru a luat natura noastră,
pentru aceasta Cristos Domnul a îndurat pătimirea și a făcut-o cauză de mântuire,
pentru aceasta a fost dat morții, încredințat mormântului, și astfel, a distrus vechea tiranie și a promis nestricăciunea celor care erau înlănțuiți de stricăciune.
Refăcând templul distrus și înviind din moarte, el a arătat și celor morți și celor care așteptau învierea sa promisiunile adevărate și neclintite.
pentru aceasta Cristos Domnul a îndurat pătimirea și a făcut-o cauză de mântuire,
pentru aceasta a fost dat morții, încredințat mormântului, și astfel, a distrus vechea tiranie și a promis nestricăciunea celor care erau înlănțuiți de stricăciune.
Refăcând templul distrus și înviind din moarte, el a arătat și celor morți și celor care așteptau învierea sa promisiunile adevărate și neclintite.
„Cu adevărat, a
spus el, natura pe care am luat-o de la voi a avut parte de înviere datorită
dumnezeirii care locuia în ea și care era unită cu ea. Datorită dumnezeirii s-a
eliberat de stricăciune și de caracterul trecător și a dobândit nestricăciunea
și nemurirea. Tot așa veți fi eliberați și voi de sclavia dură a morții și,
după ce va fi eliminată stricăciunea împreună cu patimile, veți fi îmbrăcați
cu nemurire”.
Prin apostoli, el
a dat tuturor oamenilor darul Botezului: Mergeți, a spus, și învățați toate
neamurile, botezându-le în numele Tatălui, și al Fiului, și al Sfântului Duh
(Mt 28,19).
Botezul este o imagine și o figură a morții Domnului.
Botezul este o imagine și o figură a morții Domnului.
Așa cum spune
apostolul Paul:
Dacă am fost uniți cu el într-o moarte asemănătoare cu a lui,
vom fi uniți și cu învierea lui (Rom 6,5).
Teodoret din Cir, episcop